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3 Warren Buffett Stocks That Are Screaming Buys in May (and Beyond)
https://youtu.be/MgKjywH7PLo?si=zEe552Pm5p-fnDdy
Warren Buffett has crushed the broad-based S&P 500 in the return column over nearly six decades.
The affably-named "Oracle of Omaha" has a knack for finding amazing value hiding in plain sight.
Three time-tested businesses with well-defined competitive advantages have the tools needed to make their long-term shareholders richer.
5월에 (그리고 그 너머에서) 매수할만한 워렌 버핏 주식 3개
-Warren Buffett은 거의 60년 동안 수익률에서 S&P 500을 넘어섰습니다.
'오마하의 오라클'이라는 애칭이 붙은 이 오마하는 잘 보이는 곳에 숨어 있는 놀라운 가치를 찾아내는 재주를 갖고 있습니다.
잘 정의된 경쟁 우위를 가진 세 개의 오랜 테스트를 거친 기업은 장기적인 주주를 부유하게 만드는 데 필요한 도구를 보유하고 있습니다
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Although Berkshire Hathaway's $372 billion portfolio contains 45 stocks, three are a clear step above the rest in May.
워렌버핏의 $372 billion portfolio에는 45개의 주식이 있지만 3개를 골랐습니다.
Since taking the reins at Berkshire Hathaway (BRK.A 0.43%) (BRK.B 0.47%) in the mid-1960s, all CEO Warren Buffett has done is crush the benchmark S&P 500 in the return column. Whereas the S&P 500 has gained north of 33,000%, including dividends paid, since Buffett became CEO, Berkshire's Class A shares (BRK.A) have risen by more than 4,900,000%.
Although the "Oracle of Omaha," as Buffett has come to be known, is just as fallible as any other investor, he's demonstrated an uncanny ability to find value hiding in plain sight. It's why so many investors pay close attention to Berkshire's $372 billion investment portfolio and the 45 stocks and two index funds contained within.
As we march ahead into May, three of these Warren Buffett stocks stand out for all the right reasons and are screaming buys right now (and for the long run).
Visa
The first magnificent Buffett stock that can make patient investors substantially richer is none other than payment processor Visa (V -0.48%). Despite being a stone's throw from a new all-time high, Visa has the tools and competitive advantages necessary to continually outperform Wall Street's benchmark stock indexes.
If you're looking for a chink in Visa's armor, the company being cyclical is about it. When downturns occur in the U.S. and global economy, it's perfectly normal for consumers and businesses to spend less. If less payment volume and fewer transactions occur on Visa's network, there's a good likelihood that its sales and profit growth will slow or shift into reverse. At the moment, the historic decline we're witnessing in U.S. M2 money supply is worrisome for the U.S. economy.
However, the flipside to the above concern is that every recession since the end of World War II has been short-lived. Only three of the one dozen downturns in the U.S. economy reached 12 months in duration, with none surpassing 18 months. Long periods of growth allow Visa to take advantage of higher consumer and enterprise spending.
To add to the above, Visa is purely a payment facilitator and has steered clear of lending. During recessions, lending institutions often have to set aside capital to cover potential credit delinquencies and loan losses. While Visa isn't double dipping like some of its peers and collecting interest income, its advantage is that it doesn't have to set aside money for loan losses. In short, it bounces back from recessions faster than just about any financial stock.
What makes Visa such a phenomenal business is its domestic and international opportunity. In the U.S., Visa is the unquestioned market share leader, as well as the only payment processor to meaningfully gain share following the Great Recession.
Meanwhile, most emerging markets are still largely underbanked. Visa has demonstrated a willingness to buy its way into higher growth regions, as it did when it acquired Visa Europe in 2016. It can also organically push into underbanked markets, which can further fuel its double-digit cross-border volume growth.
Visa's current forward price-to-earnings ratio is below 25, which marks a 15% discount to its forward-earnings multiple over the trailing-five-year period.
인내심 있는 투자자들을 훨씬 더 부유하게 만들 수 있는 첫 번째 훌륭한 버핏 주식은 다름 아닌 결제 프로세서 비자(V -0.48%)입니다. 비자는 사상 최고치를 경신했지만, 월가의 벤치마크 주가 지수를 지속적으로 능가하는 데 필요한 도구와 경쟁 우위를 가지고 있습니다.
비자의 방어구에 틈을 찾는다면 기업이 순환하는 것입니다.
미국과 세계 경제에서 경기 침체가 발생하면 소비자와 기업이 지출을 줄이는 것은 지극히 정상적인 일입니다. 비자의 네트워크에서 결제량이 줄어들고 거래가 줄어들면 매출과 이익 증가율이 둔화되거나 역전될 가능성이 높습니다. 현재 우리가 목격하고 있는 미국의 M2 통화 공급의 역사적인 감소는 미국 경제에 우려스러운 일입니다.
하지만, 위와 같은 우려의 이면은 제 2차 세계대전 이후 모든 경기 침체가 단명했다는 것입니다. 미국 경제의 12개 침체 중 단 3개의 침체만이 지속 기간에 도달했고, 그 중 단 하나도 18개월을 넘기지 않았습니다. 성장 기간이 길면 비자는 더 높은 소비자 및 기업 지출을 이용할 수 있습니다.
위의 내용을 덧붙이자면, 비자는 순전히 지불을 용이하게 하며 대출을 피했습니다. 경기 침체 기간 동안, 대출 기관들은 종종 잠재적인 신용 연체와 대출 손실을 충당하기 위해 자본을 저축해야 합니다. 비자는 다른 회사들처럼 두 배로 하락하고 이자 수입을 모으고 있지는 않지만, 그것의 장점은 대출 손실을 위해 돈을 저축할 필요가 없다는 것입니다. 간단히 말해서, 비자는 어떤 금융 주식보다 경기 침체에서 더 빨리 회복됩니다.
비자를 이처럼 경이로운 사업으로 만드는 것은 국내외적인 기회입니다. 미국에서 비자는 대불황 이후 의미 있게 점유율을 얻은 유일한 결제 처리자이자 의심의 여지가 없는 시장 점유율 선두주자입니다.
한편, 대부분의 신흥 시장은 여전히 대부분 언더뱅크입니다. 비자는 2016년 비자 유럽을 인수했을 때처럼 더 높은 성장 지역으로 진출하려는 의지를 보여주었습니다. 또한 언더뱅크 시장에 유기적으로 진출할 수 있으며, 이는 두 자릿수 국경 간 거래량 증가를 더욱 촉진할 수 있습니다.
비자의 현재 forward price-to-earnings ratio는 25 미만이며, 이는 향후 5년 동안 forward-earnings multiple에 비해 15% 할인된 수치입니다.
Coca-Cola
A second Warren Buffett stock that's begging to be bought in May is consumer staples colossus Coca-Cola (KO 0.26%). Coca-Cola happens to be the stock Berkshire Hathaway has continuously held the longest (since 1988).
Arguably the biggest worry for current and prospective Coca-Cola shareholders is the prevailing rate of domestic and global inflation. If labor and/or input costs for its products are rapidly rising, it has the potential to chip away at the company's operating margin.
On the other hand, Coca-Cola has exceptional branding and phenomenal pricing power. Because it sells a basic necessity good (beverages) that people are going to buy in any economic climate, it can count on predictable operating cash flow and rarely has any trouble passing along higher prices to consumers to offset inflation.
One of Coca-Cola's biggest competitive edges is its geographic diversity. With the exception of three countries (North Korea, Cuba, and Russia), it has operations ongoing everywhere else. It also has more than two-dozen brands generating in excess of $1 billion in annual sales. Wall Street loves certainty, and Coke's presence in developed markets generates predictable and transparent cash flow. Meanwhile, its presence in emerging markets offers decades'-worth of potential needle-moving organic growth.
Additionally, Coca-Cola's marketing prowess is virtually unmatched among consumer goods companies. While Procter & Gamble spends nothing short of a small fortune each year on advertising, Coca-Cola has been the most-chosen brand from retail shelves for a decade running (as of 2022), per Kantar's "Brand Footprint" report. Coca-Cola hasn't been shy about leaning on digital ad channels and utilizing artificial intelligence (AI) to tailor ads to reach younger audiences.
Best of all, Coca-Cola is historically cheap. Shares are currently trading for a shade north of 20 times consensus earnings per share (EPS) in 2025, which is 12% below the average forward-earnings multiple Coke stock has been valued at over the last five years.
5월에 매수할 두 번째 워렌 버핏 주식은 소비재 주식의 거대 기업 코카콜라(KO 0.26%)입니다. 코카콜라는 버크셔 해서웨이가 1988년 이래로 계속해서 가장 오랫동안 보유해 온 주식입니다.
현재 및 잠재적 코카콜라 주주들의 가장 큰 걱정은 단연코 국내 및 전 세계적인 인플레이션율입니다. 제품에 대한 인건비 및/또는 투입 비용이 빠르게 상승하고 있다면, 코카콜라의 영업이익률을 잠식할 가능성이 있습니다.
반면 코카콜라는 뛰어난 브랜드화와 경이로운 가격결정력을 가지고 있습니다. 어떤 경제 환경에서도 사람들이 구매할 기본 필수품(음료)을 판매하기 때문에 예측 가능한 영업현금흐름에 의존할 수 있고 인플레이션을 상쇄하기 위해 더 높은 가격을 소비자에게 전달하는 데 어려움이 거의 없습니다.
코카콜라의 가장 큰 경쟁력 중 하나는 지리적 다양성입니다. 3개국(북한, 쿠바, 러시아)을 제외하고 다른 모든 곳에서 사업을 진행하고 있습니다. 또한 12개 이상의 브랜드가 연간 10억 달러 이상의 매출을 올리고 있습니다. 월가는 확실성을 사랑하고, 선진국 시장에서 콜라의 존재는 예측 가능하고 투명한 현금 흐름을 만들어냅니다. 한편, 신흥 시장에서 코카콜라의 존재는 수십 년 가치의 잠재적으로 영향을 주는 유기적인 성장을 제공합니다.
게다가 코카콜라의 마케팅 능력은 소비재 회사들 사이에서 사실상 타의 추종을 불허합니다. 칸타의 "브랜드 풋프린트" 보고서에 따르면, 프록터 앤 갬블은 매년 광고에 적지 않은 돈을 쓰지만, 코카콜라는 지난 10년 동안(2022년 기준) 소매 진열대에서 가장 많이 선택된 브랜드였습니다. 코카콜라는 디지털 광고 채널에 의존하고 인공지능(AI)을 활용하여 젊은 고객들에게 다가가기 위한 맞춤형 광고를 하는 것을 주저하지 않았습니다.
무엇보다도 코카콜라는 역사적으로 저렴합니다. 현재 주가는 2025년 합의 주당순이익(EPS)의 20배의 약간 위에 거래되고 있는데, 이는 지난 5년 동안 콜라주가 평가한 평균 순익 대비 12% 낮은 수준입니다.
Amazon
The third Warren Buffett stock that stands out as a screaming buy in May (and well beyond) is e-commerce juggernaut Amazon (AMZN 2.29%). Note, I'm writing this up prior to Amazon reporting its first-quarter operating results on Tuesday, April 30.
What current and prospective Amazon shareholders tend to worry about most is the potential for a U.S. recession. Since Amazon generates a substantial chunk of revenue from its online marketplace, there's the belief that a U.S. recession could heavily weigh on its bottom line -- but this couldn't be further from the truth.
Though most people associate Amazon as an e-commerce retailer, it generates very little of its operating cash flow and income from its low-margin online retail marketplace. The trio of catalysts that turn the proverbial hamster wheel for Amazon are its cloud infrastructure service platform Amazon Web Services (AWS), advertising services, and subscription services.
AWS is the world's leading cloud infrastructure service platform, with an estimated 31% global share, per Canalys, as of the September-ended quarter. Amazon is benefiting from the superior margins AWS provides, as well as the fact that enterprise cloud spending is still in its relatively early innings of expansion. This is a segment that can deliver sustained double-digit growth and should, very soon, surpass $100 billion in annual run-rate revenue.
Advertising services is maintaining double-digit year-over-year growth, too. Amazon lures well over 2 billion users to its site each month, many of which are motivated shoppers or content viewers (e.g., Prime Video). As one of the most-visited sites on the web, Amazon has little trouble commanding strong ad-pricing power from merchants.
The third key segment is subscription services, such as Prime. The last update Wall Street received was that Prime surpassed 200 million global subscribers (per then-CEO Jeff Bezos) in April 2021. With the exclusive rights to Thursday Night Football, an expansive content library, and shipping perks for its e-e-commerce customers (free two-day delivery on most items), this figure has likely risen quite a bit.
Collectively, these ancillary segments are on pace to more than double Amazon's operating cash flow between 2023 and 2027. Shares of the company are currently valued at roughly 13 times forward-year cash flow, which is 41% below its average multiple to cash flow over the trailing-five-year period.
5월에 매수할 세 번째 워런 버핏 주식은 전자상거래 대기업 아마존(AMZN 2.29%)입니다. 참고로, 저는 아마존이 4월 30일 화요일에 1분기 영업 실적을 발표하기 전에 이 글을 씁니다.
현재 그리고 잠재적인 아마존 주주들이 가장 걱정하는 경향은 미국 경기 침체의 가능성입니다. 아마존은 온라인 시장에서 상당한 수익을 창출하기 때문에 미국 경기 침체가 수익에 큰 부담을 줄 수 있다는 믿음이 있지만, 이것은 사실과 너무나 다릅니다.
대부분의 사람들이 아마존을 전자상거래 소매업체로 생각하지만, 아마존은 수익성이 낮은 온라인 소매 시장에서 영업 현금 흐름과 수입을 거의 창출하지 못합니다. 아마존의 수익성을 가져다 주는 3가지 촉매제는 클라우드 인프라 서비스 플랫폼인 아마존 웹 서비스(AWS), 광고 서비스, 구독 서비스입니다.
Canalys에 따르면 AWS는 세계 최고의 클라우드 인프라 서비스 플랫폼으로, 지난 9월 말 분기 기준 글로벌 점유율이 31%로 추정됩니다. 아마존은 AWS가 제공하는 우수한 마진과 함께 엔터프라이즈 클라우드 지출이 비교적 초기 단계에 있다는 점에서 이득을 보고 있습니다. 이는 지속적인 두 자릿수 성장을 달성할 수 있는 부문이며, 조만간 연간 가동률 수익이 1,000억 달러를 돌파할 것으로 예상됩니다.
광고 서비스 또한 전년 대비 두 자릿수 성장을 유지하고 있습니다. 아마존은 매달 20억 명이 넘는 사용자들을 자사 사이트로 유인하며, 이들 중 많은 사용자들이 동기 부여된 쇼핑객 또는 콘텐츠 시청자(예: 프라임 비디오)입니다. 웹에서 가장 많이 방문하는 사이트 중 하나로서, 아마존은 상인들로부터 강력한 광고 가격 결정력을 지휘하는 데 별 문제가 없습니다.
세 번째 핵심 부문은 프라임과 같은 구독 서비스입니다. 월스트리트가 받은 마지막 업데이트는 프라임이 2021년 4월 글로벌 구독자 수 2억 명(당시 CEO 제프 베이조스 기준)을 돌파했다는 것입니다. 확장형 콘텐츠 라이브러리인 써스데이 나이트 풋볼의 독점적 권리와 전자 상거래 고객을 위한 배송 특전(대부분의 품목에 대해 이틀 무료 배송)으로 인해 이 수치는 상당히 상승했을 것으로 보입니다.
종합적으로, 이러한 보조 부문은 2023년에서 2027년 사이에 아마존의 영업 현금 흐름의 두 배 이상으로 가속화되고 있습니다. 회사의 주식은 현재 forward-year cash flow의 약 13배로 평가되며, 이는 지난 5년 동안의 평균 배수 대비 현금 흐름보다 41% 낮습니다.
https://www.fool.com/investing/2024/05/01/3-warren-buffett-stocks-are-screaming-buys-in-may/
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