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Tesla Stock (NASDAQ:TSLA): This Rally May be Short-Lived

모둠채소 2024. 7. 22. 16:23
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Tesla Stock (NASDAQ:TSLA): This Rally May be Short-Lived

 

Waymo and Cruise have achieved full autonomous taxi capability ahead of Tesla, but the prospects for autonomous taxis aren’t looking good, as rollouts in San Francisco have exposed a plethora of problems. Meanwhile, hybrid vehicle sales are growing far faster than EV sales in both the U.S. and China, and Tesla’s earnings aren’t what they seem.

 

Tesla’s stock TSLA -4.02% has rallied about 72% off of its April 2024 low as investors championed its Cybertruck, earnings, and upcoming Robotaxi event, which has since been delayed. I believe Tesla’s Robotaxi has been a flop and that autonomous taxis and EVs are far less practical than investors are pricing in. In 2023, hybrid sales outpaced EV sales, and Honda HMC -1.32% , of all companies, had better earnings growth than Tesla. Consequently, TSLA’s rally may be short-lived, and I am bearish on the stock.

 

Robotaxis Have Flopped and May Continue to Do So

 

Tesla’s Robotaxi hype has continued despite years of promises that haven’t come to fruition. For example, in 2019, Elon Musk said, “I feel very confident predicting autonomous Robotaxis for Tesla next year.” Fast forward to 2024, and Tesla’s full self-driving (FSD) cars still require constant driver supervision and occasional driver intervention. Some have even suggested that the newest version of FSD is getting worse, not better.

 

 

Meanwhile, Alphabet GOOGL -0.02% and General Motors GM -2.72% have autonomous taxis driving passengers around San Francisco without direct supervision. But their use has shown that Robotaxis aren’t all that practical.

 

 

Without driver supervision, passengers have been engaging in extracurricular activities, sometimes of the illegal variety, in the back seat. No one is present to prevent smoking within the vehicle or other vandalism to the vehicle. Also, these vehicles have been causing traffic jams and other problems and have been disabled by protesters putting pylons on the hoods.

 

Recently, hybrid vehicle sales have grown faster than EV sales in both the U.S. and China. In the U.S., “Hybrid sales rose 65% vs. a 46% gain for EV sales,” according to Investor’s Business Daily. Also, “Plug-in hybrid electric car sales in the first quarter [of 2024] increased by around 75% year-on-year in China, compared to just 15% for battery electric car sales,” according to the International Energy Agency. Why is this happening? Maybe because hybrids are more practical for most consumers.

 

 

On top of this, Tesla has been decreasing prices and struggling to maintain its market share lead, with BYD’s BYDDF +1.69% revenue growth greatly surpassing Tesla’s over the past 12 months. Price wars are typical for the auto industry, where there are so many players. Tesla’s first-mover advantage in EVs is now gone, and its profit margins may be the next shoe to drop. This is probably just the beginning, with China producing extremely affordable EVs and nearly every automaker globally having an EV plan.

테슬라 주식(NASDAQ:TSLA): 이번 랠리는 수명이 짧을 수 있습니다

 

WaymoCruiseTesla에 앞서 완전한 자율주행 택시 능력을 달성했지만, 샌프란시스코의 출시로 인해 많은 문제가 노출되면서 자율주행 택시에 대한 전망은 좋지 않습니다. 한편, 하이브리드 차량 판매는 미국과 중국의 EV 판매보다 훨씬 빠르게 성장하고 있으며, Tesla의 수익은 눈에 보이지 않습니다.

 

테슬라의 주식 TSLA -4.02% 는 투자자들이 사이버트럭, 수익 및 다가오는 로보택시 이벤트를 옹호하면서 20244월 저점에서 약 72% 상승했습니다. 저는 테슬라의 로보택시가 실패했고 자율주행 택시와 EV는 투자자들이 가격을 책정하는 것보다 훨씬 덜 실용적이라고 생각합니다. 2023년 하이브리드 판매가 EV 판매를 앞질렀고 모든 회사 중 혼다 HMC -1.32% 는 테슬라보다 수익 성장이 더 좋았습니다. 결과적으로 TSLA의 랠리는 오래가지 못할 수 있으며 저는 주식에 약세를 보이고 있습니다.

 

Robotaxis가 플롭되었으며 계속해서 플롭될 수 있습니다

 

테슬라의 로보택시 광고는 결실을 맺지 못한 수년간의 약속에도 불구하고 계속되어 왔습니다. 예를 들어, 2019년에 일론 머스크는 "저는 내년에 테슬라의 자율 주행 로보택시를 예측하는 것에 매우 자신감을 느낍니다."라고 말했습니다. 2024년으로 빠르게 넘어가고 있고, 테슬라의 완전 자율 주행 (FSD) 자동차는 여전히 지속적인 운전자 감독과 때때로 운전자 개입을 필요로 합니다. 일부는 심지어 최신 버전의 FSD가 개선되는 것이 아니라 악화되고 있다고 제안했습니다.

 

 

한편, Alphabet GOOGL -0.02% General Motors GM -2.72% 는 직접적인 감독 없이 승객들을 운전하는 자율 택시를 가지고 있습니다. 하지만 그들의 사용은 Robotaxis가 그렇게 실용적이지 않다는 것을 보여주었습니다.

 

 

운전자의 감독 없이, 승객들은 뒷자리에서 때때로 불법적인 다양한 종류의 과외 활동에 참여해 왔습니다. 아무도 차량 내에서 흡연하거나 차량에 대한 다른 파괴 행위를 예방하기 위해 참석하지 않습니다. 또한, 이 차량들은 교통 체증과 다른 문제들을 야기해왔고, 시위자들이 후드에 철탑을 씌우는 것에 의해 무력화되었습니다.

 

최근 미국과 중국 모두 하이브리드 자동차 판매가 전기차 판매보다 빠르게 성장하고 있다. Investor’s Business Daily에 따르면 미국에서는 “하이브리드 판매가 65% 증가한 반면, EV 판매는 46% 증가했습니다.” 또한 국제에너지기구(International Energy Agency)에 따르면 “[2024년] 1분기 플러그인 하이브리드 전기차 판매량은 중국에서 전년 동기 대비 약 75% 증가한 반면, 배터리 전기차 판매량은 15%에 그쳤다”고 합니다. 왜 이런 일이 발생합니까? 아마도 하이브리드가 대부분의 소비자에게 더 실용적이기 때문일 것입니다.

 

게다가, 테슬라는 지난 12개월 동안 BYDBYDDF +1.69% 매출 성장률이 테슬라를 크게 능가하면서 가격을 낮추고 시장 점유율 선두를 유지하기 위해 고군분투하고 있습니다. 가격 전쟁은 플레이어가 매우 많은 자동차 산업에서 전형적입니다. 전기차에서 테슬라의 퍼스트 무버 우위는 이제 사라졌고, 이익률은 떨어질 다음 단계일 수 있습니다. 중국이 매우 저렴한 전기차를 생산하고 전 세계의 거의 모든 자동차 제조업체가 전기차 계획을 가지고 있기 때문에, 이것은 아마도 시작에 불과할 것입니다.

Tesla’s Net Income Is Overstated

 

To make matters worse, Tesla has managed to drastically overstate its net income by reporting a one-off $5.9 billion tax benefit in the 4th quarter of 2023. In the company’s latest annual report, Tesla reported the following: “In 2023, our net income attributable to common stockholders was $15.00 billion, representing a favorable change of $2.44 billion, compared to the prior year. This included a one-time non-cash tax benefit of $5.93 billion for the release of valuation allowance on certain deferred tax assets.”

 

 

So, what would Tesla’s PE ratio be without this one-off, non-cash tax benefit? Well, if we subtract this $5.93 billion tax benefit from Tesla’s trailing 12-month net income of $13.61 billion, we get $7.68 billion. Divide the company’s $764 billion market cap by this, and you get a PE ratio of 99.5x, similar to the company’s forward PE. This valuation is far too high, given everything that’s happening in the world with EVs and autonomous taxis.

 

 

Is TSLA Stock a Buy, According to Analysts?

 

Currently, 13 out of 35 analysts covering TSLA give it a Buy rating, 13 rate it a Hold, and nine rate it a Sell, resulting in a Hold consensus rating. The average TSLA stock price target is $193.18, implying downside potential of 19.4%. Analyst price targets range from a low of $22.86 per share to a high of $310 per share.

 

 

 

 

The Bottom Line on TSLA Stock

 

Tesla’s net income is overstated due to a non-cash tax benefit. When we adjust for this, we can see the company’s earnings have come crashing down to earth as it tries to maintain its market share amid an influx of cheap Chinese EVs and surging competition from hybrids. Waymo and Cruise have achieved full autonomous taxi capability ahead of Tesla, but the prospects for autonomous taxis don’t look bright, with a flurry of problems emerging. At 99.5x adjusted earnings, TSLA’s rally may be short-lived.

테슬라의 순이익은 과대 계상되었습니다

 

설상가상으로 테슬라는 20234분기에 59억 달러의 일회성 세금 혜택을 보고함으로써 순이익을 대폭 과대 계상했습니다. 회사의 최신 연례 보고서에서 테슬라는 다음과 같이 보고했습니다. "2023년에 보통주에 귀속되는 순이익은 150억 달러로 전년 대비 244천만 달러의 양호한 변화를 나타냈습니다. 여기에는 특정 이연법인세 자산에 대한 평가수당 공개에 대한 일회성 비현금 세금 혜택 593천만 달러가 포함되었습니다."

 

 

그렇다면 이 일회성 비현금 세제 혜택이 없다면 테슬라의 PE 비율은 얼마일까요? , 테슬라의 12개월 순이익 1361천만 달러에서 이 593천만 달러를 빼면 768천만 달러를 얻을 수 있습니다. 이를 통해 회사의 시가총액 7,640억 달러를 나누면 회사의 순방향 PE와 비슷한 99.5배의 PE 비율을 얻을 수 있습니다. 전기차와 자율주행 택시에서 세상에서 일어나고 있는 모든 일을 고려할 때 이 가치는 너무 높습니다.

 

 

분석가들에 따르면 TSLA 주식은 매수입니까?

 

현재 TSLA를 다루는 35명의 분석가 중 13명은 매수, 13명은 보류, 9명은 매도로 컨센서스를 유지하고 있습니다. 평균 TSLA 주가 목표는 19.4%의 하방 가능성을 암시하는 193.18달러입니다. 분석가 가격 목표는 최저 주당 22.86달러에서 최고 주당 310달러까지 다양합니다.

 

 

 

 

TSLA 주식의 수익

 

테슬라의 순이익은 비현금 세제 혜택으로 인해 과대 계상되어 있습니다. 이를 조정하면 값싼 중국 전기차가 유입되고 하이브리드 업체들의 경쟁이 급증하는 가운데 시장 점유율을 유지하려고 노력하면서 회사의 수익이 바닥으로 떨어졌다는 것을 알 수 있습니다. 웨이모와 크루즈는 테슬라보다 앞서 완전한 자율주행 택시 능력을 달성했지만 자율주행 택시에 대한 전망은 밝지 않아 보이며 많은 문제가 발생하고 있습니다. TSLA의 실적 조정치는 99.5배에 불과할 수 있습니다.

 

https://www.tipranks.com/news/tesla-stock-nasdaqtsla-this-rally-may-be-short-lived

 

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